مدیریت مالی در ساختمان

این ساختمان مدیریت مالی دارد؟

در سیستم مالی مدیریتو  برای ساختمان ها، فرآیند جمع آوری و وصول شارژها همراه با ارائه رسید الکترونیکی انجام می گردد. همچنین تمامی هزینه های ساختمان شامل قبوض، خرید کالاهای مصرفی و تعمیراتی ساختمان و سرویس های دوره ای محاسبه و پرداخت می شوند. گزارشات مالی مدیریتو به صورت فصلی و سالانه قابل ارائه به ساکنین و هیئت مدیره ساختمان خواهد بود.

هر ساختمان دارای هزینه های مشترکی است که تمامی مالکان و ساکنین آپارتمان ملزم به پرداخت آن هستند. این هزینه ها شامل نظافت مشاعات، نگهبانی و حفاظت فیزیکی، سرویس دوره ای تاسیسات و آسانسور، نگهداری فضای سبز، اخذ بیمه آتش سوزی و مسئولیت مدنی آسانسور ، قبوض مشترک و … می باشد. در هر ساختمان هزینه های مشترک می تواند شامل یک یا چند و یا همه موارد ذکر شده باشد. هزینه شارژ‍ طبق محاسبات و پیشنهاد هیئت مدیره، و تصویب ساکنین که مجمع عمومی آن آپارتمان محسوب می شوند برای همه اهالی لازم الاجرا است. در ماده 4 قانون تملک آپارتمان ها مصوب اسفند 1343 در سطر آخر می گوید: پرداخت هزینه های مشترک اعم از اینکه مورد استفاده قرار گیرد و یا نگیرد الزامی است.

اما در این میان یکی از وظایف اصلی مدیرتو شناسایی هزینه ها و مخاطرات موجود در یک ساختمان است. هوشیاری و دقت نظر مدیر ساختمان سبب می گردد تا پیش از آنکه موعد پرداخت هزینه ها فرا برسد نسبت به جمع آوری مبلغ مورد نیاز و ایجاد یک صندوق ذخیره برای ساختمان اقدام نماید.

پرداخت هزینه های ساختمان 

پرداخت شارژ مشمول تمامی واحدها خواهد بود و عدم سکونت در واحد دلیلی بر عدم پرداخت شارژ نیست.

از محل شارژ ساختمان هزینه های زیر قابل پرداخت است:

  • هزینه های مرتبط با سرایداری یا نظافت
  • هزینه های برق، آب و گاز مشترک
  • هزینه تعمیرات و نگهداری جزئی ساختمان
  • هزینه گل کاری و نگهداری باغچه ها
  • هزینه لوازم مصرفی نظیر لامپ، مواد شوینده، تجهیزات نظافتی
  • سایر هزینه های ضروری به تشخیص مدیر یا تصویب مجمع عمومی
  • سرویس ماهیانه آسانسور
  • بیمه آتش سوزی ساختمان و مسئولیت مدنی آسانسور
  • سرویس ماهیانه تاسیسات و موتورخانه مرکزی

شفاقیت در پرداخت ها و ارائه گزارش های مالی از مهمترین شاخص های سیستم مدیریت ساختمان توسط مدیریتو است. در این سیستم با ایجاد فرمت های استاندارد کلیه مبالغ دریافتی و نحوه پرداخت به پرسنل، پیمانکاران و… ثبت و به اطلاع عموم ساکنین خواهد رسید. شفافیت مالی عاملی تعیین کننده در همراهی و مشارکت تمامی ساکنین و ذی نفعان یک پروژه است و باعث می گردد از بروز اختلاف و تنش اجتناب گردد.

مدیریتو مدیریت ساختمان تو

 

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *